Friday, December 26, 2008

ANGKARA.......

Akhirnye...setelah seminggu berkampung kat umah Idiaz balik jugak kat umah aku nip.Bak kata my mum'sesedap mane pown umah orang tp bezz lagi duk kat umah sendiri'...hehehe tak taw la plak kenapa.So petang tadi aku ajak lew abah pegi beli buku dan alatan skula kat PSI jew.....coz banyak2 barang yang aku beli benda nip jew aku tak beli lagi.So ble masuk jew aku terus jew ambik barang2 yang aku dah senaraikan so senang lew ckit....lepas bayar tuh terlencong plak aku kat pasaraya kat sebelah tuh....pastu balik lew.On the way nak balik aku ajak la abah pegi umah muda,my sis tp sedey sangat ble call dye ckp tak dew kat umah,entah pegi mana....huhuhu.Dah nasib so balik jew la,abah selalu ambik jalan susur kat wakaf dua klu nak balik umah tuh....tetiba timbul la idea nak bawak kereta coz mase duk kat umah idiaz selalu gak aku bawak kete tp kena adew guide le hikhiks.Aku pown terus jew ckp kat abah...abah pown tengok aku ngan muka tak bape konfiden jew dan kelakar nyep mak aku cakap tak nak naik kete klu aku bawak.....huhu.Aku pown dengan konfiden nyep cakap kat abah aku bahawa anak nyep ini da boley.....then abah pown berhenti la tepi jalan then kteowg pown exchange tempat...abah lew yang jadik guide aku pown start la perjalanan.....mula2 okeh jew,ble bertembung ngan kte len rse gak gugup tp wat selamber jew hahaha.Tak sangka plak datang mane lew keberanian nip....sampai jew selekoh kompleks telaga mengkudu tuh abah da cakap slow ckit tapi bese aku dengan sengalnye buat dun know jew......ble sampai jew kat kawasan umah nasib baek tak dew bebudak yang duk main2...aku pown konon nyep nak masuk parking lew....tapi ntah camne aku corner terlalu cepat dan tersalah tekan minyak coz gugup sesgt ngan abah n satu gi abah punye instruction da betul tp aku jew biul semacam jew mse tuh ingat pew ntah...apalagi abes pasu bunga mak aku kena balun..huhuhu,nasib baek tindakan pantas abah tarik hand break lu tak taw lew nak cakap ape......Dengan serta-merta muka aku jadik pucat,mak aku kuar r tgk kete camne...mujur tak kemik just calar sampai menanggal warna jew hahahaha.Aku nampak abah agak moody ckit lepas kejadian tuh dan aku agak gerun nak cakap ngan abah tapi tak lame pown sekejap jew actually abah tak marah cuma terkejut jew ngan kejadian tuh...Mak aku cakap bese r tuh,abah akan shock sementara waktu if something happened to him.Mase minum peatng tadi,abah panggil aku sekali ermmm da okey agak nyep...hehehehe.Tu lew cerita kepoyooan ku petang tadi...tp aku tidak gentar untuk mencuba lagi,gagal sekali tak bermakna gagal selame nyep.....hahahahahahaha

5 comments:

amiechomel said...

hmm budak2 sekarang ni memang la berani tak bertempat.... ish3x (
sambil menggelengkan kepala). nasib baik parents ady tu baik orangnya, kalau i le........................

Etty Selamat said...

ko mmg poyo r sengal!!!!!
(smbil menekan prot n ktawe.. hahaha)

Unknown said...

madam see da leg lew..hukhuks.Keberanian tuh mendatangkan seribu kebaikan.....klu madam lew nak wat pew?????Mesti sehari suntuk kena leter.........ish3x(sambil geleng kepala)....

lorh dark sengal...kesengalan dan kepoyoan aku mengajar erti kehidupan hukhuks....

Anonymous said...

Diraa..ish3x ko mmg poyozzz beb.Nasib bek lew x pape klu x sian lew ehem-ehem ko.....

Unknown said...

Pew la ko nip....sampai kesitu plak.Aku masih sihat walafiat la weyh......