Saturday, November 29, 2008

SADNESS DAY

Al-fatihah kepada allahyarhan Datuk Razali Ismail,Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia yang telah kembali ke rahmatullah pada pukul 6.30 petang di Genting Highlands.....pemergian beliau memberi impak sangat besar dalam kalangan warga pendidik dan ahli politik.Yang sedih nyep abah aku,dia cukup sedey dengan pemergian allahyarham coz he was one of my father's bestfwens......Abah aku cakap,dia baru jew jumpa ngan allahyarham minggu lepas semasa allahyarham balik ke Terengganu and having a short time meeting with him.Berita ini memberi kejutan besaw kat abah...cian abah. Dunia pendidikan juga telah kehilangan seorang permata yang sangat berjasa dalam arena pendidikan....Aku cukup kagum ngan beliau,allahyarham juga seorang yang sangat baik hati bahkan juga amat mementingkan ilmu.Aku juga turut rasa kehilangan tokoh yang aku kagumi...kata-kata dan nasihat allahyarham amt berguna dan dapat dijadikan pedoman kepadaku.....apa2 pown kita harus ingat bahawa kita datang denganNYA dan kita kembali kepadaNYA......Semoga allahyarham dicucuri rahmat....

Tadi kteowg pegi anta tokki taib ngan tok asiah kat airport coz diowg nak gi Mekah....then berlaku la babak sedey antara kteowg anak beranak...abes kering airmata coz duk nangis jew tapi aku x lew sampai kering...On the way nak gi airport,tetiba jew mulut ni gatal jew sebut"klu kali nip tokki gi x blk2,cmne yerk??"marah my mum....then my dad said ade someone tu pegi Mekah 37 kali and setiap kali turun dari umah tu selalu jew mintak nak mati kat Mekah...tapi x mati-mati pown akhirnya dia mati lepas balik Mekah....n satu citer lagi nip terjadi kat mak saudara aku...dia cakap kat abah aku dia nak pegi mekah ngan abah aku pastu diowg pown pegi la and abah cakap mak saudara aku yg aku called mak mariam ckp mungkin dia pegi da x balik2 da.....sume owg cam shock gak tapi owg anggap tu gurauan jew...tapi sesampai jew kat Tanah Suci dia buat haji dan ble sume da selesai dye pown meninggal kat sana dan abah aku x dew la risau sgt pasal kebumian dye coz abang abah,Ahamd Shukri... da menetap kat sana so senang la ckit urusan jenazah dan pengkebumian dilakukan n mak mariam ditanam di tanah perkuburan King Abdul Aziz......dan berbalik pada citer asal..ble tokki nak berangkat tu aku pown ambil la kesempatan pegi salam ngan tokki mana la taw takut aku ade wat salah pape kew then tokki cakap kat aku"ala adik salam sje jew ngan tokki duit da tarakk..."Hahaha..kelakar btol tokki nip asal nampak muka aku jew mesti hal duit jew......actually there is something happened between us and its about money.....i think its no need to tell you all let it be my secret....hehehe.Harap-harap tokki taib ngan tok asiah selamat pergi dan kembali.....